hari ini....

" Mengapa Aku akan menyembah tuhan-tuhan selain nya jika (Allah) yang Maha Pemurah menghendaki kemudharatan terhadapku, niscaya syafaat mereka tidak memberi manfaat sedikitpun bagi diriku dan mereka tidak (pula) dapat menyelamatkanku?" (yasin:23)

-hati...janganlah kau sandarkan harapanmu selain dari allah.. kerana padanyalah sahaja kau kan temui jalan bahagia.

"Dan manusia mendoa untuk kejahatan sebagaimana ia mendoa untuk kebaikan. dan adalah manusia bersifat tergesa-gesa."
(al-isra:11)

-tuhan.. aku insan lemah lagi hina.. pinpinlah ku kejalan yg benar..

"Barangsiapa yang datang dengan (membawa) kebaikan, Maka baginya (pahala) yang lebih baik daripada kebaikannya itu; dan barangsiapa yang datang dengan (membawa) kejahatan, Maka tidaklah diberi pembalasan kepada orang-orang yang Telah mengerjakan kejahatan itu, melainkan (seimbang) dengan apa yang dahulu mereka kerjakan.'( al – qashash;84)

-sedarialah diri.. kejahatan yang kau lakukan akan memakan diri.. kesanya akan kau rasai sendiri..


'Hai manusia, bertakwalah kepada Tuhanmu dan takutilah suatu hari yang (pada hari itu) seorang bapak tidak dapat menolong anaknya dan seorang anak tidak dapat (pula) menolong bapaknya sedikitpun. Sesungguhnya janji Allah adalah benar, Maka janganlah sekali-kali kehidupan dunia memperdayakan kamu, dan jangan (pula) penipu (syaitan) memperdayakan kamu dalam (mentaati) Allah." ( lukman:33)

-dunia.. terlalu banyak fatamorgana.. seringkali aku terpedaya....

'Mereka menjawab: "Ya Tuhan kami Engkau Telah mematikan kami dua kali dan Telah menghidupkan kami dua kali (pula), lalu kami mengakui dosa-dosa kami. Maka Adakah sesuatu jalan (bagi kami) untuk keluar (dari neraka)?"

-diri .. telah kau tempuhi pelbagai dugaan hasil kesilapan dan kecetekan fikiran serta nafsu.... mematikan hati dan perasaan hingga x mampu bangun.. namun tuhan yang esa masih menyayangi diri.. sentiasa ku rasa kehadiranmu memberikan aku peluang entah yang keberapa kali...... sedarlah diri.. jgn disiasiakan lagi peluang ini...

"Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang malampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang."
(az-zumar ; 53)

rahmatmu ku pinta setiap detik masa.....

"Telah nampak kerusakan di darat dan di laut disebabkan Karena perbuatan tangan manusia, supaya Allah merasakan kepada mereka sebahagian dari (akibat) perbuatan mereka, agar mereka kembali (ke jalan yang benar). (al-rum:41)"

semuanya didepan mata.... sedarlah kau hatiku.. hati yang sentiasa dahaga...

akustatik...

Comments

Popular posts from this blog

Am I

my favourite puisi

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang