Friends I called “geng”

Diruang maya ini, iniginku dedikasikan ucapan yang xmampu ku luahkan diruang nyata. Kepada insan-insan yang ku gelar ”geng”. Insan2 ini pada ketika dulu telah menerima aku yang sangat “nobody”. Masih jelas diruang mindaku, saatku difitnah by my best friend. Bilamana dia, tanpa kutketahui akan puncanya telah menyebarkan fitnah tentang diriku. Saat itu insan-insan ”geng” ini telah terpengaruh oleh fitnahnya. Lalu mereka, menyisihkan aku. Waktu itu, adalah detik yang amat melukakan. Aku hanya ada mereka.. dan saat itu.. aku kehilangan the only ”mereka” yang aku punya. Masih jelas, kata-kata mereka yang sangat menyedihkan.masih terbayang pandangan yang melukakan. Masih teringat layanan kedukaan. Dek kerana itu, aku menjadi seperti itik hodoh yang disisihkan. Mujur masih ada yang sayang, one of them, still somehow trust me. Satu malam, bersaksikan bintang-bintang dan kegelapan, dengan bantuan insan ini, dikumpulkan kami. Maka dijelaskan segala kesangsian dan salah sangka, ku lihat ada air mata yang tumpah,air mata yang amat berharga. Tidak ada wang mampu membelinya. Dengan itu terpecahlah tembok pemisah aku dan mereka dan bermulalah satu persahabatan luhur dan suci...
Kini, mungkin keakraban itu semakin pudar tapi keiklasan itu akan sentiasa bersama. Kudoakan, ikatan kita menjadi seperti kukuhnya tembok besar cina, kuatnya seperti batu permata, dan akrabnya seperti lagu dan irama. Kepada insan-insan ini, salam kasih sayang dari ku.. (bedah).

Hikayat ini kutujukan khas kepada pa’ah, yani, wawa n deyra.

http://emo.huhiho.com

Comments

Popular posts from this blog

Am I

my favourite puisi

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang